پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۲۷:۲۶

یک شناور خدماتی ساخت داخل به آب اندازی شد

باشگاه خبری فراساحل: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت و به آب اندازی یک فروند شناور خدماتی در یکی از شرکت‌های کشتی‌سازی غرب بندرعباس به همت مهندسان و متخصصان داخلی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا محمدرضا پوررجبی ضمن بیان این مطلب که سازمان بنادر در حوزه حمایت از صنایع دریایی گام‌های موثری برداشته است، اظهار داشت: شناور طناب‌گیر "همیار 1" در نوع خود برای نخستین بار در کشور ساخته شده و قادر است در عملیات پهلودهی انواع کشتی‌های تجاری و نفتکش در بنادر مرکز استان هرمزگان نقش آفرینی کند.


وی افزود: این شناور که از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی و در یارد کشتی‌سازی سپهر دریای جنوب ساخته شده است، 13 متر طول، 5 متر عرض و 1.6 متر آبخور دارد. پوررجبی میانگین سرعت آن را 8 گره دریایی (15 کیلومتر بر ساعت) و قدرت مجموع دو موتور آن را 800 اسب بخار عنوان و اضافه کرد: برای ساخت این شناور، 60 هزار نفر ساعت کار انجام شده است. معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: هزینه برآوردی ساخت این شناور 30 میلیارد ریال بوده که تولید آن در داخل کشور، 10 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی در پی داشته است.


این مقام مسئول ویژگی‌های منحصربفرد شناور "همیار 1" را کاهش خطر سوانح احتمالی برای فعالیت افراد طناب‌گیر پای اسکله و مکانیزه شدن و افزایش سرعت پهلودهی و پهلوگیری کشتی‌ها برشمرد. وی افزود: این شناور با انجام تست‌های کشش، ماشین آلات، تعادل، سیستم‌های کمک ناوبری تا یکماه دیگر وارد چرخه عملیات دریایی استان هرمزگان می‌شود. پوررجبی در پایان گفت: عملیات ساخت شناور دیگری از همین نوع نیز با 85 درصد پیشرفت فیزیکی اوایل سال آینده به پایان می‌رسد.



  کد خبر : 1004
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :